Influencer marketing

Miért van szüksége a cégeknek a márkanagykövetre?


A cégek számára ma az egyik legnagyobb probléma az, hogy a közönségük hitelesnek látja-e őket. Nemzetközi felmérések szerint az emberek nem hisznek a cégek felső vezetésének, nem hisznek a marketingeseknek, hitelesnek tartják viszont a szakértőket, a cégen kívüli véleményvezéreket, a márkanagyköveteket. 

Ma már minden cégnek jelen kell lennie a közösségi médiában, fel kell lépni konferenciákon és más szakmai rendezvényeken. Nem mindegy azonban, hogy hogyan. Nem minden cég élén áll olyan vezető, aki örömmel és kellő elszántsággal veti be magát a közösségi médiába. Nem minden szakértő brilliáns szónok, vagy virtuózan fogalmazó publicista.

Szükség van a belső influencerek, szószólók kinevelésére, de legalább ilyen fontos azoknak a külső márkanagyköveteknek a megtalálása, akik “kívülről” is támogathatják, promótálhatják a céget.

Előtérben a hitelesség

Csak hiteles személy válhat sikeres márkanagykövetté. Nem kell az illetőnek feltétlenül az adott terület specialistájának lennie,  viszont értenie, becsülnie és persze képviselnie kell a márkát, azonosulnia a cég, üzenetével, stratégiájával. Ha egy hiteles személy képvisel egy hiteles márkát, a kétféle hitelesség kölcsönösen erősíti egymást.

Szoros együttműködés a márkanagykövettel

A cégnek minden lehető módon támogatnia kell választott márkanagykövetét. Csak egy rendszeres, szoros együttműködés biztosíthatja, hogy a B2B influencer érthesse, követhesse, képviselhesse a márkát. Betanult szöveggel, hiteltelen előadással nem lehet ezt megtenni. Az együttműködés mindkét részről erőfeszítést követel. A márkanagykövetnek készülnie kell egy előadásra, szakszerűen megírt közösségi posztokat kell készítenie, míg a cégnek információkkal kell támogatnia a külső márkanagykövet munkáját és persze valamilyen módon honorálnia is kell azt.

Transzparencia

Senkiben sem szabad azt az illúziót kelteni, hogy A sportoló, B színész, vagy C üzletember most D cég dolgozójaként képviseli azt. Nem is lenne ennek semmi értelme. Ehelyett világossá kell tenni – akár nyilvánosan is be kell jelenteni – , hogy  mostantól A, B, vagy C a cég márkanagykövete.

Hol “vethető be” a márkanagykövet?

Több lehetőség van a márkanagykövetek alkalmazásában, mint gondolnád. Néhány példa:

  • Előadói fellépés szakmai konferenicán (Ez nyilván csak akkor lehetséges, ha a márkanagykövet a cég számára fontos terület szakértője.)
  • Előadói fellépés ügyféleseményen
  • Előadói
  •  fellépés céges belső eseményen
  • Médiaszereplés a cég nevében egyedül, vagy párban a cég szakértőjével, vezetőjével
  • Cikk írása közösen meghatározott témáról 
  • Vendégposzt írása a cég blogjába
  • A cég posztjának megosztása saját közösségi oldalakon, személyes ajánlással.
  • Önálló, a cég üzenetét erősítő poszt írása a márkanagykövet saját profiljában

A fenti lista messze nem teljes. Bele kell vágni, el kell kezdeni a márkanagykövet programot és az eredmények hozzák majd a további ötleteket!

Pécsi Ferenc

Tartalomalapú digitális ügynökségünkkel azért dolgozunk, hogy megoldjuk ügyfeleink azon problémáit, amikre a hagyományos marketing nem képes.

Leave a Comment
Share
Publikálta
Pécsi Ferenc

Korábbi posztok

A nanoinfluencereké a jövő?

Régen elmúltak azok az idők, amikor a marketingeseknek csak azon kellett törniük a fejüket, hogy…

2020.07.08.

Magyarországi influencer ügynökségek listája

Rengeteg az influencer ügynökség, s nem tudod kihez fordulj kampányod kivitelezésével? Összegyüjtöttem azokat az ügynökségeket,…

2019.11.27.

Milyen kampányokra használható a B2B influencer kereső?

Itthon is egyre több cég szeretné kihasználni az influencer marketing lehetőségeit. Ezért is jelenik meg…

2019.05.08.

Mi bajom az influencerekkel?

Nem hiszem, hogy létezne ma megosztóbb marketinges téma, mint az influencer marketing. Az olcsón, nagy…

2019.02.24.