• Milyen kampányokra használható a B2B influencer kereső?

    Laptop, fényképező, határidőnapló, tablett toll és szemüveg az asztalon
    2019 május 8

    Itthon is egyre több cég szeretné kihasználni az influencer marketing lehetőségeit. Ezért is jelenik meg egyre több influencer ügynökség. Ugyanakkor a piacon lévő ügynökségek elsősorban a B2C piacot szolgálják ki adatbázisaikkal, míg a B2B cégeknek sokkal limitáltabbak a lehetőségeik. Nekik saját erőforrásból kell megoldaniuk az influencer keresést, menedzsmentet.

    Ezen szeretnénk változtatni ezzel a B2B influencer kereső platformmal. Hogy miben más ez az oldal mint a B2C platformok? Ezt ismerheted meg ebből a posztból, a B2B kampányok jellemzőin keresztül bemutatva.

    A B2B kampányok esetében a bizalom elérése a legfontosabb

    A B2C kampányok legfontosabb célja a minél nagyobb elérés.

    A B2B kommunikációban a minél célzottabb mikroközösségek megszólítása, releváns szakértői üzenetek eljuttatása, a bizalom megszerzése az elsődeges cél.

    A B2B influencerek sose fogják magukat influencernek nevezni, főleg nem tekintik az influencerséget munkájuknak. Számukra a mélyebb tudás fontosabb, mint a nagyobb elérés.

    Ezen a platformon olyan szakértőket találsz, akiknek kisebb az elérésük, ugyanakkor az adott szegmensben meghatározó, ismert szakemberek, ismerőseik adnak véleményükre.

    A B2B influencer kampányok célzása a relevancia irányából történhet

    Míg a B2C kampányok esetében a minél szélesebb elérés az elsődleges cél és csak az elért emberek bizonyos körének lesz releváns a mondandó, B2B kampányoknál azokat a releváns influencereket kell megtalálni, akiknek a témája beleillik a cég által kommunikálni kívánt tematikába, az elért közönségük pedig releváns az adott témában. Velük lehet így minél nagyobb elérést az adott mikroszegmensben megszerezni.

    Ezért láthatod oldalunkon az influencerek személyes profiljainál, hogy milyen témákban szakértő egy-egy influencer. Így ki tudod választani a célcsoportod számára releváns véleményvezéreket.

    A B2B influencer kampányok hosszúak

    Míg egy B2C influencer kampány egy hónap alatt is látható eredményeket hoz egy-egy bikinis lány bevonásával, a B2B kampányok időtávja minimum 6 hónapos, sőt akár egy év is eltelhet, mire valamilyen eredményt produkál. Hogy is lenne ez másképp, amikor a döntési út is sokkal hosszabb a B2B piacon: az egy éves időtartam egyáltalán nem számít hosszúnak. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a B2B értékesítés során nem csak egy embert kell megnyerni, hogy céged mellett döntsön, hanem több különböző pozícióban dolgozó döntéshozót is.

    Egy-két hónapos kampányokat a fentiek miatt mi sem támogatunk. Meggyőződésünk, hogy csak hosszabb távú együttműködés hozhatja meg a szükséges eredményeket.

    Az ábra a 6 B2B vásárlói szerepet mutatja be grafikusan


    A B2B influencer kampányok a Linkedinen és a konferenciákon zajlanak

    A B2B kampányokhoz nemcsak erős közösségi média jelenléttel rendelkező embereket kell találni, hanem olyanokat, akik konferenciákon, vevőtalálkozókon, egyéb rendezvényeken is képviselhetik a céget, terjesztik üzeneteit. Ezért is támogatjuk ezt a tevékenységet, és van lehetőség szakmai előadók meghívására platformunkon.

    A B2B kampányoknál a használt közösségi médiás csatornák köre is más: nem az Instagram,vagy a Youtube az elsődleges kommunikációs felület, hanem a Linkedin és esetleg a Twitter (bár Magyarországon a Twitter szerepe csak néhány szegmensben lehet releváns).


    A B2B kampányoknál az előadások kiegészítik a B2C szegmensben használt tartalomtípusokat

    A B2B szegmensben influencer kampányoknál használható tartalmak köre nagyon széles. Szakértőink a következő tartalmak előállítására bízhatók meg:

    – közösségi médiás posztok

    – LinkedIn publisher cikkek írása linkekkel

    – blogcikk megbízó oldalára vagy ha van a szakértő blogjára linkekkel

    – videók

    – interjú (írott, szóbeli, videós)

    – előadás konferencián, céges rendezvényen


    A B2B kampányok mérése elsősorban engagement alapján történhet

    A B2B kampányok elsődleges célja leginkább az engagement mutatók javítása lehet a hosszabb döntési út miatt. Eladási célokat nehezebb megfogalmazni. A kitűzhető célok köre és a KPI-ok a következők lehetnek:

    – elérés nagysága: konferencia résztvevők száma, közösségi médiás elérés nagysága, cikkek, videók látogatottsága

    – engagement növelése: közösségi médiás profilokon a like-ok, hozzászólások, megosztások száma

    – leadek szerzése: weboldallátogatók száma a megjelent tartalmakról

    A B2B influencer kereső segítségével futtatható kampányok

    Az alábbi ábra összefoglalva mutatja be, hogy milyen kampányokban tudunk segíteni partnereinknek.

    7 ismérv alapján mutatja be az ábra a B2B influencer kereső platformon futtatható influencer kampányokat

    Ha bármilyen további kérdésed merülne fel, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot az info@b2binfluencer.hu e-mail címen!

    ContentPlus digitális ügynökség társalapítója, Digital Marketing Strategist marketingigazgatói tapasztalattal | Website

    Tartalomalapú digitális ügynökségünkkel azért dolgozunk, hogy megoldjuk ügyfeleink azon problémáit, amikre a hagyományos marketing nem képes.

    •  
    •  
    •  
    •