• Miért van szüksége a cégeknek a márkanagykövetre?

    Boost your brand feliratú pólót mutogat egy férfi
    2019 szeptember 12


    A cégek számára ma az egyik legnagyobb probléma az, hogy a közönségük hitelesnek látja-e őket. Nemzetközi felmérések szerint az emberek nem hisznek a cégek felső vezetésének, nem hisznek a marketingeseknek, hitelesnek tartják viszont a szakértőket, a cégen kívüli véleményvezéreket, a márkanagyköveteket. 

    Ma már minden cégnek jelen kell lennie a közösségi médiában, fel kell lépni konferenciákon és más szakmai rendezvényeken. Nem mindegy azonban, hogy hogyan. Nem minden cég élén áll olyan vezető, aki örömmel és kellő elszántsággal veti be magát a közösségi médiába. Nem minden szakértő brilliáns szónok, vagy virtuózan fogalmazó publicista.

    Szükség van a belső influencerek, szószólók kinevelésére, de legalább ilyen fontos azoknak a külső márkanagyköveteknek a megtalálása, akik “kívülről” is támogathatják, promótálhatják a céget.

    Előtérben a hitelesség

    Csak hiteles személy válhat sikeres márkanagykövetté. Nem kell az illetőnek feltétlenül az adott terület specialistájának lennie,  viszont értenie, becsülnie és persze képviselnie kell a márkát, azonosulnia a cég, üzenetével, stratégiájával. Ha egy hiteles személy képvisel egy hiteles márkát, a kétféle hitelesség kölcsönösen erősíti egymást.

    Szoros együttműködés a márkanagykövettel

    A cégnek minden lehető módon támogatnia kell választott márkanagykövetét. Csak egy rendszeres, szoros együttműködés biztosíthatja, hogy a B2B influencer érthesse, követhesse, képviselhesse a márkát. Betanult szöveggel, hiteltelen előadással nem lehet ezt megtenni. Az együttműködés mindkét részről erőfeszítést követel. A márkanagykövetnek készülnie kell egy előadásra, szakszerűen megírt közösségi posztokat kell készítenie, míg a cégnek információkkal kell támogatnia a külső márkanagykövet munkáját és persze valamilyen módon honorálnia is kell azt.

    Kapcsolódó cikk:  Mi bajom az influencerekkel?

    Transzparencia

    Senkiben sem szabad azt az illúziót kelteni, hogy A sportoló, B színész, vagy C üzletember most D cég dolgozójaként képviseli azt. Nem is lenne ennek semmi értelme. Ehelyett világossá kell tenni – akár nyilvánosan is be kell jelenteni – , hogy  mostantól A, B, vagy C a cég márkanagykövete.

    Hol “vethető be” a márkanagykövet?

    Több lehetőség van a márkanagykövetek alkalmazásában, mint gondolnád. Néhány példa:

    • Előadói fellépés szakmai konferenicán (Ez nyilván csak akkor lehetséges, ha a márkanagykövet a cég számára fontos terület szakértője.)
    • Előadói fellépés ügyféleseményen
    • Előadói
    •  fellépés céges belső eseményen
    • Médiaszereplés a cég nevében egyedül, vagy párban a cég szakértőjével, vezetőjével
    • Cikk írása közösen meghatározott témáról 
    • Vendégposzt írása a cég blogjába
    • A cég posztjának megosztása saját közösségi oldalakon, személyes ajánlással.
    • Önálló, a cég üzenetét erősítő poszt írása a márkanagykövet saját profiljában

    A fenti lista messze nem teljes. Bele kell vágni, el kell kezdeni a márkanagykövet programot és az eredmények hozzák majd a további ötleteket!

    ContentPlus digitális ügynökség társalapítója, Head of Content | Website

    Tartalomalapú digitális ügynökségünkkel azért dolgozunk, hogy megoldjuk ügyfeleink azon problémáit, amikre a hagyományos marketing nem képes.

    Kapcsolódó cikk:  Magyarországi influencer ügynökségek listája