A cégek számára ma az egyik legnagyobb probléma az, hogy a közönségük hitelesnek látja-e őket. Nemzetközi felmérések szerint az emberek nem hisznek a cégek felső vezetésének, nem hisznek a marketingeseknek, hitelesnek tartják viszont a szakértőket, a cégen kívüli véleményvezéreket, a márkanagyköveteket.
Ma már minden cégnek jelen kell lennie a közösségi médiában, fel kell lépni konferenciákon és más szakmai rendezvényeken. Nem mindegy azonban, hogy hogyan. Nem minden cég élén áll olyan vezető, aki örömmel és kellő elszántsággal veti be magát a közösségi médiába. Nem minden szakértő brilliáns szónok, vagy virtuózan fogalmazó publicista.
Szükség van a belső influencerek, szószólók kinevelésére, de legalább ilyen fontos azoknak a külső márkanagyköveteknek a megtalálása, akik “kívülről” is támogathatják, promótálhatják a céget.
Előtérben a hitelesség
Csak hiteles személy válhat sikeres márkanagykövetté. Nem kell az illetőnek feltétlenül az adott terület specialistájának lennie, viszont értenie, becsülnie és persze képviselnie kell a márkát, azonosulnia a cég, üzenetével, stratégiájával. Ha egy hiteles személy képvisel egy hiteles márkát, a kétféle hitelesség kölcsönösen erősíti egymást.
Szoros együttműködés a márkanagykövettel
A cégnek minden lehető módon támogatnia kell választott márkanagykövetét. Csak egy rendszeres, szoros együttműködés biztosíthatja, hogy a B2B influencer érthesse, követhesse, képviselhesse a márkát. Betanult szöveggel, hiteltelen előadással nem lehet ezt megtenni. Az együttműködés mindkét részről erőfeszítést követel. A márkanagykövetnek készülnie kell egy előadásra, szakszerűen megírt közösségi posztokat kell készítenie, míg a cégnek információkkal kell támogatnia a külső márkanagykövet munkáját és persze valamilyen módon honorálnia is kell azt.
Transzparencia
Senkiben sem szabad azt az illúziót kelteni, hogy A sportoló, B színész, vagy C üzletember most D cég dolgozójaként képviseli azt. Nem is lenne ennek semmi értelme. Ehelyett világossá kell tenni – akár nyilvánosan is be kell jelenteni – , hogy mostantól A, B, vagy C a cég márkanagykövete.
Hol “vethető be” a márkanagykövet?
Több lehetőség van a márkanagykövetek alkalmazásában, mint gondolnád. Néhány példa:
- Előadói fellépés szakmai konferenicán (Ez nyilván csak akkor lehetséges, ha a márkanagykövet a cég számára fontos terület szakértője.)
- Előadói fellépés ügyféleseményen
- Előadói
- fellépés céges belső eseményen
- Médiaszereplés a cég nevében egyedül, vagy párban a cég szakértőjével, vezetőjével
- Cikk írása közösen meghatározott témáról
- Vendégposzt írása a cég blogjába
- A cég posztjának megosztása saját közösségi oldalakon, személyes ajánlással.
- Önálló, a cég üzenetét erősítő poszt írása a márkanagykövet saját profiljában
A fenti lista messze nem teljes. Bele kell vágni, el kell kezdeni a márkanagykövet programot és az eredmények hozzák majd a további ötleteket!
Tartalomalapú digitális ügynökségünkkel azért dolgozunk, hogy megoldjuk ügyfeleink azon problémáit, amikre a hagyományos marketing nem képes.