• Magyarországi influencer ügynökségek listája

    Influencer videót készít
    2019 november 27

    Rengeteg az influencer ügynökség, s nem tudod kihez fordulj kampányod kivitelezésével? Összegyüjtöttem azokat az ügynökségeket, melyek fő szolgáltatásuk miatt infuencerekkel állnak kapcsolatban, influencer adatbázist kezelnek nyilvánosan, és elsősorban influencer menedzsmenttel foglalkoznak.

    Az influencer marketing Magyarországon

    Az influencer marketing igazán 2016. második felében robbant be Magyarországon. Akkor jelent meg a marketinges rendezvények programjában is ez az új marketinges taktika. 

    Influencer marketing kulcsszóra keresés 2015-2019 között grafikusan bemutatva

    Azóta kaptak már az influencerek és az őket alkalmazók hideget-meleget, de ettől függetlenül lassan beépül a marketinges eszköztárba ugyanúgy, ahogy az a tartalommarketinggel is történt. 2019. elején az IAB jóvoltából influencer munkacsoport is indult, melynek célja a forgalmi meghatározások és keretek megalkotása mellett az is, hogy tiszta képet adjon a piacról az érdeklődőknek.

    Az Adamsky kreatív ügynökség is 2018. végén állt a hazai influencer marketing élére egy szakmai portál létrehozásával, ahol 4 szemszögből (influencer, menedzsment/ influencer ügynökség, kreatív ügynökség, ügyfél) is segítik az influencer marketingkampányok résztvevőit:  fogalommeghatározással, az elvárások meghatározásával és a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszokkal. 

    Listám elkészítésében próbáltam minden keresőmarketinges tudásomat latba vetni, de ennek ellenére is lehetséges, hogy kihagytam valamilyen ügynökséget. Ha igen, akkor várom a javaslatokat itt arra, hogy kivel lehetne bővíteni a listát!

    Influencer marketingügynökségi lista

    A létező influencer ügynökségeket 5 ismérv szerint mutatom be:

    – Milyen influencerek találhatók az adatbázisban? Ehhez a következő ábra osztályozását használtam:

    Influencerek 3 fajtájának bemutatása grafikusan

    – Milyen tematikában, iparágban találhatók influencerek az adott ügynökségnél?

    – Milyen kommunikációs csatornákon használhatók az influencerek?

    – Próbáltam megbecsülni az influencer adatbázis nagyságát.

    – Végül amennyiben elérhető adat volt árazásra, azt is feltüntettem.

    Kapcsolódó cikk:  Miért van szüksége a cégeknek a márkanagykövetre?

    Következzen hát a lista ABC sorrendben:

    B2Binfluencer.hu (a ContentPlus és a Speak Academy platformja)

    • Influencerek fajtái: mikro, makro
    • Kategória, tematika, iparág: B2B, egészségügy, HR, marketing, pénzügy, technológia
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: LinkedIn, blog, konferenciák, céges rendezvények
    • Adatbázis nagysága: 50 fő alatt

    Bebrand

    • Influencerek fajtái: mikro, makro
    • Kategória, tematika, iparág: B2C
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook
    • Adatbázis nagysága: 50-100 fő között
    • Árazás: 1 profil kiközvetítésének ára: 60 000 HUF/hó, óradíj: 13 000 HUF/óra

    Befluence

    • Az influencermarketinget a mérés szemszögéből megközelítő ügynökség, akik nemzetközi vizekre is eveznek. A nyilvánosan elérhető adatokból az influencer adatbázis összetétele, nagysága, a tematika és a használt csatornák köre nem ismert.

    Creatinsta

    • Influencerek fajtái: mikro, makro
    • Kategória, tematika, iparág: B2C
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram
    • Adatbázis nagysága: 50 fő alatt

    Follow Me Agency

    • Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
    • Kategória, tematika, iparág: B2C, B2B, employer branding: szépség, divat, életmód, utazás, család, férfi, állat, autó, gasztro, esemény, fitnesz, sport, otthon, zene, FMCG, gaming, humor, ismeretterjesztés, szórakoztató elektronika, kütyüvilág, business, DIY
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, YouTube, TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, Twitch
    • Adatbázis nagysága: 2500 fő felett

    Influencerbázis

    • Influencerek fajtái: mikro, makro
    • Kategória, tematika, iparág: B2C
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube, blog
    • Adatbázis nagysága: 50 fő alatt
    • Árazás: kampánytervezés: 50 000 HUF

    Influencerek.hu (Armadillo platformja)

    • Influencerek fajtái: mikro, makro
    • Kategória, tematika, iparág: B2C, esemény, FMCG, autó, állat, gasztro, otthon, sport, szépség, utazás, zene
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
    • Adatbázis nagysága: 50 fő alatt
    Kapcsolódó cikk:  Mi bajom az influencerekkel?

    Innowa marketing

    • Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
    • Kategória, tematika, iparág: B2C, modell, lifestyle fitness, mami, férfi, blogger, celebrity, sportoló
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram
    • Adatbázis nagysága: 1000-5000 fő között
    • Árazás: 1 kampány lebonyolítása: 50 000 HUF, 3 kampány lebonyolítása: 105 000 HUF

    Instafame

    • Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
    • Kategória, tematika, iparág: B2C, modell, fitness, sport, lifestyle, anya, celeb, férfi, blogger
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube, blog
    • Adatbázis nagysága: 500-1000 fő között
    • Árazás: 1 kampány lebonyolítása: 50 000 HUF, 3 kampány lebonyolítása: 105 000 HUF

    Instagency

    • Influencerek fajtái: mikro, makro
    • Kategória, tematika, iparág: B2C
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram
    • Adatbázis nagysága: nem nyilvános

    InstaLab

    • Influencerek fajtái: mikro, makro
    • Kategória, tematika, iparág: B2C
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
    • Adatbázis nagysága: nem nyilvános

    Post for Rent

    • Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
    • Kategória, tematika, iparág: B2C
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube, Tik Tok, Twitter
    • Adatbázis nagysága: nemzetközi adatbázis 90 000 fő feletti influencerszám 

    Social Guru (adatbázis itt is elérhető)

    • Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
    • Kategória, tematika, iparág: B2C, szépségápolás, sport, zene, utazás, divat, család, életmód, média, gasztro, fotózás, vállalkozás, állat, autó
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
    • Adatbázis nagysága: 50-100 fő 
    Kapcsolódó cikk:  A nanoinfluencereké a jövő?

    Starnetwork (adatbázis itt is elérhető)

    • Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
    • Kategória, tematika, iparág: B2C, vlog, film, gaming, tech humor, életmód, sport, gasztro, ismeretterjesztő, zene 
    • Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
    • Adatbázis nagysága: 100-500 fő között 

    Összefoglalás

    Mint a fentiekből is látható az ország méretéhez képest már sok kimondottan influencer marketingre fókuszáló ügynökség versenyez a piacon, akik mellett a nagy, komplex digitális marketing vagy teljes marketing szolgáltatást biztosító ügynökségek is megtalálhatók ebben a szegmensben a piacon. Így a szakmai támogatást már bárki megkaphatja, ha influencer kampány indításában gondolkozik. Az is valószínűsíthető, hogy az ügynökségek száma a jövőben is folyamatosan növekedni fog, így ennek a listának a karbantartása is nagy kihívás lesz számunkra.

    Ha tudsz olyan ügynökségről, oldalról, amelyik kimaradt a listából, kérjük jelezd felénk!

    ContentPlus digitális ügynökség társalapítója, Digital Marketing Strategist marketingigazgatói tapasztalattal | Website

    Tartalomalapú digitális ügynökségünkkel azért dolgozunk, hogy megoldjuk ügyfeleink azon problémáit, amikre a hagyományos marketing nem képes.