![](https://i0.wp.com/b2binfluencer.hu/wp-content/uploads/2019/01/b2b-logo.png?fit=200%2C28&ssl=1)
Rengeteg az influencer ügynökség, s nem tudod kihez fordulj kampányod kivitelezésével? Összegyüjtöttem azokat az ügynökségeket, melyek fő szolgáltatásuk miatt infuencerekkel állnak kapcsolatban, influencer adatbázist kezelnek nyilvánosan, és elsősorban influencer menedzsmenttel foglalkoznak.
![](https://i0.wp.com/b2binfluencer.hu/wp-content/uploads/2019/11/Magyarorszagi-influencer-ugynoksegek-listaja-CTA.jpg?resize=1200%2C505&ssl=1)
Az influencer marketing Magyarországon
Az influencer marketing igazán 2016. második felében robbant be Magyarországon. Akkor jelent meg a marketinges rendezvények programjában is ez az új marketinges taktika.
![Influencer marketing kulcsszóra keresés 2015-2019 között grafikusan bemutatva](https://i0.wp.com/b2binfluencer.hu/wp-content/uploads/2019/11/influencer-marketing-elterjedese-a-Google-Trends-szerint.png?resize=1157%2C614&ssl=1)
Azóta kaptak már az influencerek és az őket alkalmazók hideget-meleget, de ettől függetlenül lassan beépül a marketinges eszköztárba ugyanúgy, ahogy az a tartalommarketinggel is történt. 2019. elején az IAB jóvoltából influencer munkacsoport is indult, melynek célja a forgalmi meghatározások és keretek megalkotása mellett az is, hogy tiszta képet adjon a piacról az érdeklődőknek.
Az Adamsky kreatív ügynökség is 2018. végén állt a hazai influencer marketing élére egy szakmai portál létrehozásával, ahol 4 szemszögből (influencer, menedzsment/ influencer ügynökség, kreatív ügynökség, ügyfél) is segítik az influencer marketingkampányok résztvevőit: fogalommeghatározással, az elvárások meghatározásával és a gyakran ismételt kérdésekre adott válaszokkal.
Listám elkészítésében próbáltam minden keresőmarketinges tudásomat latba vetni, de ennek ellenére is lehetséges, hogy kihagytam valamilyen ügynökséget. Ha igen, akkor várom a javaslatokat itt arra, hogy kivel lehetne bővíteni a listát!
Influencer marketingügynökségi lista
A létező influencer ügynökségeket 5 ismérv szerint mutatom be:
– Milyen influencerek találhatók az adatbázisban? Ehhez a következő ábra osztályozását használtam:
![Influencerek 3 fajtájának bemutatása grafikusan](https://i0.wp.com/b2binfluencer.hu/wp-content/uploads/2019/11/Influencerek-csoportositasa.jpg?resize=800%2C1733&ssl=1)
– Milyen tematikában, iparágban találhatók influencerek az adott ügynökségnél?
– Milyen kommunikációs csatornákon használhatók az influencerek?
– Próbáltam megbecsülni az influencer adatbázis nagyságát.
– Végül amennyiben elérhető adat volt árazásra, azt is feltüntettem.
Következzen hát a lista ABC sorrendben:
B2Binfluencer.hu (a ContentPlus és a Speak Academy platformja)
- Influencerek fajtái: mikro, makro
- Kategória, tematika, iparág: B2B, egészségügy, HR, marketing, pénzügy, technológia
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: LinkedIn, blog, konferenciák, céges rendezvények
- Adatbázis nagysága: 50 fő alatt
- Influencerek fajtái: mikro, makro
- Kategória, tematika, iparág: B2C
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook
- Adatbázis nagysága: 50-100 fő között
- Árazás: 1 profil kiközvetítésének ára: 60 000 HUF/hó, óradíj: 13 000 HUF/óra
- Az influencermarketinget a mérés szemszögéből megközelítő ügynökség, akik nemzetközi vizekre is eveznek. A nyilvánosan elérhető adatokból az influencer adatbázis összetétele, nagysága, a tematika és a használt csatornák köre nem ismert.
- Influencerek fajtái: mikro, makro
- Kategória, tematika, iparág: B2C
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram
- Adatbázis nagysága: 50 fő alatt
- Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
- Kategória, tematika, iparág: B2C, B2B, employer branding: szépség, divat, életmód, utazás, család, férfi, állat, autó, gasztro, esemény, fitnesz, sport, otthon, zene, FMCG, gaming, humor, ismeretterjesztés, szórakoztató elektronika, kütyüvilág, business, DIY
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, YouTube, TikTok, Facebook, LinkedIn, Snapchat, Twitch
- Adatbázis nagysága: 2500 fő felett
- Influencerek fajtái: mikro, makro
- Kategória, tematika, iparág: B2C
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube, blog
- Adatbázis nagysága: 50 fő alatt
- Árazás: kampánytervezés: 50 000 HUF
Influencerek.hu (Armadillo platformja)
- Influencerek fajtái: mikro, makro
- Kategória, tematika, iparág: B2C, esemény, FMCG, autó, állat, gasztro, otthon, sport, szépség, utazás, zene
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
- Adatbázis nagysága: 50 fő alatt
- Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
- Kategória, tematika, iparág: B2C, modell, lifestyle fitness, mami, férfi, blogger, celebrity, sportoló
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram
- Adatbázis nagysága: 1000-5000 fő között
- Árazás: 1 kampány lebonyolítása: 50 000 HUF, 3 kampány lebonyolítása: 105 000 HUF
- Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
- Kategória, tematika, iparág: B2C, modell, fitness, sport, lifestyle, anya, celeb, férfi, blogger
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube, blog
- Adatbázis nagysága: 500-1000 fő között
- Árazás: 1 kampány lebonyolítása: 50 000 HUF, 3 kampány lebonyolítása: 105 000 HUF
- Influencerek fajtái: mikro, makro
- Kategória, tematika, iparág: B2C
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram
- Adatbázis nagysága: nem nyilvános
- Influencerek fajtái: mikro, makro
- Kategória, tematika, iparág: B2C
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
- Adatbázis nagysága: nem nyilvános
- Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
- Kategória, tematika, iparág: B2C
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube, Tik Tok, Twitter
- Adatbázis nagysága: nemzetközi adatbázis 90 000 fő feletti influencerszám
Social Guru (adatbázis itt is elérhető)
- Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
- Kategória, tematika, iparág: B2C, szépségápolás, sport, zene, utazás, divat, család, életmód, média, gasztro, fotózás, vállalkozás, állat, autó
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
- Adatbázis nagysága: 50-100 fő
Starnetwork (adatbázis itt is elérhető)
- Influencerek fajtái: mikro, makro, mega
- Kategória, tematika, iparág: B2C, vlog, film, gaming, tech humor, életmód, sport, gasztro, ismeretterjesztő, zene
- Kommunikációs csatornák, ahol az influencerek kommunikálnak: Instagram, Facebook, Youtube
- Adatbázis nagysága: 100-500 fő között
![](https://i0.wp.com/b2binfluencer.hu/wp-content/uploads/2019/11/Magyarorszagi-influencer-ugynoksegek-listaja-CTA.jpg?resize=1200%2C505&ssl=1)
Összefoglalás
Mint a fentiekből is látható az ország méretéhez képest már sok kimondottan influencer marketingre fókuszáló ügynökség versenyez a piacon, akik mellett a nagy, komplex digitális marketing vagy teljes marketing szolgáltatást biztosító ügynökségek is megtalálhatók ebben a szegmensben a piacon. Így a szakmai támogatást már bárki megkaphatja, ha influencer kampány indításában gondolkozik. Az is valószínűsíthető, hogy az ügynökségek száma a jövőben is folyamatosan növekedni fog, így ennek a listának a karbantartása is nagy kihívás lesz számunkra.
Ha tudsz olyan ügynökségről, oldalról, amelyik kimaradt a listából, kérjük jelezd felénk!
Tartalomalapú digitális ügynökségünkkel azért dolgozunk, hogy megoldjuk ügyfeleink azon problémáit, amikre a hagyományos marketing nem képes.