A cégek számára ma az egyik legnagyobb probléma az, hogy a közönségük hitelesnek látja-e őket. Nemzetközi felmérések szerint az emberek nem hisznek a cégek felső vezetésének, nem hisznek a marketingeseknek, hitelesnek tartják viszont a szakértőket, a cégen kívüli véleményvezéreket, a márkanagyköveteket.
Ma már minden cégnek jelen kell lennie a közösségi médiában, fel kell lépni konferenciákon és más szakmai rendezvényeken. Nem mindegy azonban, hogy hogyan. Nem minden cég élén áll olyan vezető, aki örömmel és kellő elszántsággal veti be magát a közösségi médiába. Nem minden szakértő brilliáns szónok, vagy virtuózan fogalmazó publicista.
Szükség van a belső influencerek, szószólók kinevelésére, de legalább ilyen fontos azoknak a külső márkanagyköveteknek a megtalálása, akik “kívülről” is támogathatják, promótálhatják a céget.
Csak hiteles személy válhat sikeres márkanagykövetté. Nem kell az illetőnek feltétlenül az adott terület specialistájának lennie, viszont értenie, becsülnie és persze képviselnie kell a márkát, azonosulnia a cég, üzenetével, stratégiájával. Ha egy hiteles személy képvisel egy hiteles márkát, a kétféle hitelesség kölcsönösen erősíti egymást.
A cégnek minden lehető módon támogatnia kell választott márkanagykövetét. Csak egy rendszeres, szoros együttműködés biztosíthatja, hogy a B2B influencer érthesse, követhesse, képviselhesse a márkát. Betanult szöveggel, hiteltelen előadással nem lehet ezt megtenni. Az együttműködés mindkét részről erőfeszítést követel. A márkanagykövetnek készülnie kell egy előadásra, szakszerűen megírt közösségi posztokat kell készítenie, míg a cégnek információkkal kell támogatnia a külső márkanagykövet munkáját és persze valamilyen módon honorálnia is kell azt.
Senkiben sem szabad azt az illúziót kelteni, hogy A sportoló, B színész, vagy C üzletember most D cég dolgozójaként képviseli azt. Nem is lenne ennek semmi értelme. Ehelyett világossá kell tenni – akár nyilvánosan is be kell jelenteni – , hogy mostantól A, B, vagy C a cég márkanagykövete.
Több lehetőség van a márkanagykövetek alkalmazásában, mint gondolnád. Néhány példa:
A fenti lista messze nem teljes. Bele kell vágni, el kell kezdeni a márkanagykövet programot és az eredmények hozzák majd a további ötleteket!
Régen elmúltak azok az idők, amikor a marketingeseknek csak azon kellett törniük a fejüket, hogy…
Rengeteg az influencer ügynökség, s nem tudod kihez fordulj kampányod kivitelezésével? Összegyüjtöttem azokat az ügynökségeket,…
Itthon is egyre több cég szeretné kihasználni az influencer marketing lehetőségeit. Ezért is jelenik meg…
Nem hiszem, hogy létezne ma megosztóbb marketinges téma, mint az influencer marketing. Az olcsón, nagy…